Anggota SPRM Yang Menangkap Anggota PDRM Membalas Dendam Lama Terhadap PDRM?

28/03/2017

Di sebalik penangkapan anggota PDRM oleh anggota SPRM semalam banyak menimbulkan spekulasi apabila gambar dua anggota polis digari oleh individu yang hanya berpakaian awam, tidak berpakaian lengkap seperti anggota SPRM.

BACA : Cerita Sebenar Anggota PDRM Ditangkap PDRM

Menurut sumber yang kami perolehi, salah seorang daripada anggota Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) itu ada mempunyai ‘kenangan silam’ dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Anggota SPRM iaitu Mohd Edzwan Bin Mohd Jadi salah seorang daripada anggota SPRM yang bertanggungjawab menangkap dua anggota PDRM didakwa seolah-olah membalas dendam lama terhadap PDRM yang pernah menangkapnya 7 tahun yang lepas. (lihat gambar laporan polis di bawah)

Mohd Ezwan telah ditangkap oleh pasukan polis bahagian Narkotik Bukit Aman di salah sebuah pusat hiburan di Klang Lama, Kuala Lumpur bersama 72 orang yang didapati positif mengandungi dadah apabila saringan awal air kencing dijalankan ke atas mereka.

Masa tu Mohd Edzwan seorang pelatih kursus dalam SPRM dan belum lagi menjadi seorang anggota SPRM. Hebat juga, dalam menjalani kursus pun boleh keluar pergi pub dan hisap dadah ye…

Bukan itu sahaja, Mohd Edzwan juga mempunyai 4 kesalahan lampau bekenaan dengan lalulintas sekitar Putrajaya dan ibu negara. Catcha!

Carian Anda :

Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Terima Kasih.

{ 11 comments… read them below or add one }

dedauncomel.com March 28, 2017 at 10:50 pm

Aik ada kes jenayah blh pula msk jd penjawat awam.. bkn ada akuan sumpah ka sblm jd penjawat awam x terlibat dgn mana2 jenayah..mcm mna penjenayah jd penjawat awam.. dan sblm d sahkan jawatan ada tapisan keselamatan..pelik

Reply

Hakim Ali March 29, 2017 at 10:28 am

Untuk mohon bertugas di dalam SPRM tiada tapisan seperti tentera, polis mahupun rela. Siapa saja boleh diserap masuk untuk bertugas dalam SPRM termasuk warganegara asing seperti Bangladesh

Reply

B. Unggul March 30, 2017 at 12:40 am

Yo lah tu bangla pun boleh join.

*Atau mungkin aku yg tersilap detect sarcasm*

Reply

John Doe March 29, 2017 at 8:34 am

Pegawai SPRM berpakaian preman di dalam gambar tersebut bukan pegawai SPRM yang disebut dalam artikel di atas. Kejadian tangkapan 2 anggota polis tersebut berlaku di Perlis manakala pegawai SPRM dalam artikel bertugas di negeri lain. Harap berita fitnah seperti ini dihentikan kerana sumber berita tidak berasas

Reply

nizam March 29, 2017 at 9:12 am

pada pandangan sy buat apa nak korek kisah silam pegawai sprm tu…..klu makan rasuah mmg perlu tangkap dan banteras.tak kira sapa pun…klu ada org sprm menyalahi undang2 tangkap ajelah…ini seolah-olah ada pihak cuba nak melaga-lagalan pdrm dan sprm….bagi sy sprm dan pdrm dua2 terbaik…..jasa mereka mmg banyak kpd rakyat msia…

Reply

Khusyairi March 29, 2017 at 2:18 pm

Sepatutnya tak lepas tapisan keselamatan,semua penjawat awam wajib melalui tapisan keselamatan???

Reply

Anak March 29, 2017 at 4:19 pm

Jadi tangkapan ke atas polis tersebut dikira tidak sah ker?

Reply

Heyy March 29, 2017 at 7:19 pm

Kasih sparing lah..1 by 1,pdrm vs sprm. Confirm sprm masuk icu..haha

Reply

Pom ppom March 29, 2017 at 9:22 pm

Salah tetap salah….
Xyah la macam2..SPRM tangkap polos nak kecoh,polis saman org ada yg kisah.dia buat kerja dia,bukti ada.
Polis saman org,tu kerja polis,kalau dah org buat salah.
Macam2 org malaysia

Reply

papanhitam March 29, 2017 at 9:29 pm

minta polis pegi urine semua pejabat sprm. kalau sangkut, kasi sumbat lokap.

Reply

Tajudinzaharah March 30, 2017 at 11:12 am

Jgn tersilap mata semya warga msia..yg tangkapan SPRM tu betul dan benar mengikut ubdang-undang dan yg kata balas dendam tu pyla kes lain.jgn nak politikkan dan atau Nak jatuhkan ketelusan tugas SPRM yg memang sepatutnya di puji.selayaknya Polis tu jadi jaga je selepas ini.dan bukan salah PDRM dalam hal ni..sebab ini adalah salah anggota itu sendiri dan bukan kesalahan itu jatuh kepada PDRM.Cerita lama hgn sebut yg baru kita betulkanlah…jgn ada dendam di hati..PDRM DAN SPRM SALING MEMERLUKAN

Reply

Leave a Comment

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: