“Saya Peluk Mak Nyah, Tak Peluk Wanita” – Ustaz Ebit Lew Dakwah Di Lorong Gelap

HTML5 SILA KLIK [X] UNTUK TUTUP Button Close

Sudah pasti ada yang sedia maklum dengan usaha keras Ustaz Ebit Lew dalam dakwah yang cuba membantu golongan mak nyah dan wanita yang berkerja sebagai pelacur kembali kepada fitrah.

BACA : Berang Kekasih Adalah Mak Nyah, Doktor Bunuh & Mayat Dimasak Dalam Oven

Menerusi video yang penceramah terkenal ini kongsikan di laman media Instagram miliknya, memaparkan Ebit memberi mengunjungi lorong dan sarang pelacuran oleh golongan terbabit.

“Tak berhenti mereka cakap terima kasih kerana saya datang.

Tak pernah lagi sesiapa datang di lorong ini beri nasihat,” – tulis Ebit Lew di Instagram.

Ebit juga dilihat memberi dakwah kepada mereka di dalam sebuah bilik dan memeluk mereka dan menurut Ebit, mereka terharu dan sebak ketika dipeluk.

“Saya peluk transgender maknyah mereka terharu sebak. Tak peluk wanita,” – tulis Ebit Lew di Instagram lagi.

Sebenarnya, Ebit hanya memeluk mereka yang transgender atau mak nyah (pondan) yang sememangnya lelaki dan bukan memeluk wanita.

Diharap netizen tidak lagi keliru dengan video yang dikatakan memeluk wanita sebelum ini. Diharap usaha Ustaz Ebit Lew membawa keberkatan.

View this post on Instagram

12malam tadi terus pergi ke lorong-lorong jumpa transgender/maknyah dan wanita-wanita kerja lorong. Menangis selepas jumpa mereka. Tak berhenti mereka cakap terima kaseh datang. Tak pernah lagi sesiapa datang di lorong ini beri nasihat. Itu paling buat saya sebak dihati. Sebak menangis bila dapat jumpa saudara yang baik yang diuji dalam kehidupan. Ada seorang ni mula kerja lorong dari umur 11 tahun lagi.Untuk sara dan bantu keluarga adik beradik. Sehinggalah hari ini. Menangis saya dengar. Ada dari 14tahun dan 15 tahun. Saya peluk transgender maknyah mereka terharu sebak. Tak peluk wanita . Mereka bawa saya ziarah semua wanita dan transgender yang kerja lorong. Banyak soalan mereka. Saya sedih tengok tempat kerja mereka. Bilik panas dan sempit. Ada yang yang tadi belajar solat dan lain-lain. Bila mereka tekun dengar nasihat. Ramai tinggal tempat kerja mereka sedangkan malam ini malam minggu ramai orang. Mereka terus ikut dan banyak dapat berbual dengan mereka. Mereka sedar jelas halal dan haram . Ada seorang kakak ni dah lama kerja ini. Suami dah takde. Dari 13 tahun. Sampai sekarang kerja lorong. Anak 3 orang belajar Mesir. Bila anak minta duit dia bagi dan anaknya tak tahu kerja maknya. Dia seorang diri besarkan anaknya. Saya doakannya dapat keluar dari kerja semua ini dan anaknya dapat bantu ibunya. Sedih menangis kakak tu. . Mereka kadang menangis seorang diri kuat berdoa minta Allah beri kekuatan dalam perjalanan menjadi hamba Allah dan rindukan keluarga . Pohon doa nak teruskan program 3hari Motivasi untuk mereka semua. Hari tu ramai dari seluruh Malaysia datang sukarela nak belajar solat dan semuanya selama 3hari 2malam saya buat di PortDickson. Mereka azam nak ikut bersama. Pohon doa semua yer buat saya dan mereka semua dan semua manusia didunia ini. Supaya kita semua sama-sama disayangi Allah dan diampuninya. Ya Allah diriku mengadu betapa lemahnya dan kekurangan dalam dakwahku. Maafkanlah diriku. Mereka semua baik-baik -ebitlew #dakwahsebenarjalanan #doortodoorebitlew #astroaosis #PertubuhanKasihUmatMalaysia #jemputbawakeluargasunnah #tourOktober2019 #www.keluargasunnah.com @elews_design @paramountcoffeehouse #isterikubidadari #ebitlew #transgender

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Carian Anda :

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*