(Video) Bunuh Diri Secara Live Di Facebook, Netizen Ingat Pada Mulanya Hanya Gurauan

HTML5 SILA KLIK [X] UNTUK TUTUP Button Close

Seorang lelaki membunuh diri dengan menggantung diri dan membuat secara live melalui akaun Facebook miliknya mendapat perhatian umum dan netizen.

BACA : Pengantin Lelaki Bunuh Diri Sebab Bini Tak Cantik

Lelaki yang dikenali sebagai Pahinggar Indrawan pada mulanya membuat video live yang pertama di Facebook mengenai isterinya, Dina Febrianti yang curang dan meninggalkan dirinya serta anak-anaknya tanpa khabar berita.

Dalam video kedua, Indrawan menggantung dirinya dan pada mulanya rata-rata netizen dan rakan-rakan Facebooknya tidak percaya serta menganggapnya satu gurauan sahaja.

Dua video bunuh diri secara live lelaki itu telah dipadam oleh Facebook tetapi sempat dilihat oleh lebih 100 ribu kali dan ramai yang memberi reaksi positif dan negatif mengenai video tersebut.

Dalam video yang pertama, luahan dari lelaki tersebut mengenai isterinya yang tersayang ;

“Nama gue Indra, gue punya istri namanya Dina Febrianti yang notabene udah 13 tahun gue nikahin. Gue cinta mati sama dia, ya nggak tahu kenapa emang pun jodohnya juga kali sekarang.

Jadi sekarang dia pergi nggak tahu ke mana ninggalin gue sama anak-anak. Susah juga sih jelasinnya gue. Gue sekarang pun nggak tahu mau apa, gue juga bimbang. Yaa kita lihat aja lah gue berani apa nggak.

Kalopun gue berani ngelakuin hal yang sebenernya gue nggak berani. Kita lihat aja. Mungkin gue akan siarin langsung. Kalo nggak ya hanya video kenang-kenangan untuk istri gue aja.”

Sebelum video live bunuh diri tersebut dipadam oleh Facebook, salah seorang daripada netizen sempat memuaturun dan memuatnaik semula ke laman sosial Facebook & Youtube. Lihat video di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Carian Anda :

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*